„The New York Times”: Wywiad z obsadą horroru „The Dead Don’t Die”

 

Możemy już oglądać pierwsze plakaty i zwiastuny zapowiadające najnowszy film Jima Jarmuscha, zatytułowany „The Dead Don’t Die” [obejrzyj zwiastun i plakaty]. W produkcji zobaczymy największe gwiazdy, w tym między innymi Billa Murray’a, Selenę Gomez, Adama Drivera, Tildę Swinton, Chloe Sevigny czy Iggy Popa. Część z nich znalazła się także na plakatach. Reżyser do swojego nowego filmu zaprosił gwiazdy, z którymi współpracował już wcześniej. Wśród nich jest między innymi Iggy Pop. Amerykański muzyk zagrał epizodyczną rolę w filmie „Truposz” (1995). W nowej produkcji pojawią się także: raper RZA, którego oglądaliśmy wcześniej w „Ghost Dog: Droga samuraja” (1999) w reżyserii Jarmuscha; Tom Waits, który grał w „Poza prawem” (1986). Ponadto w „The Dead Don’t Die” zobaczymy: Billa Murray’a, Adama Drivera, Tildę Swinton, Chloe Sevigny, Steve’a Buscemiego, Danny’ego Glovera, Celeba Landry’ego Jonesa, Rosie Perez, Sarę Driver, Selenę Gomez i Carol Kane. Wiadomo, że „The Dead Don’t Die” opowie o zombie, co zresztą widać na zwiastunie, który pojawił się w sieci. Zdjęcia z planu, które widzieliśmy wcześniej w internecie, pokazywały Billa Murray’a w stroju policjanta i Selenę Gomez stojącą obok zakrwawionego Austina Butlera. Produkcją filmu zajmują się Joshua Astrachan i Carter Logan. Prawa do dystrybucji na całym świecie nabyły Focus Features i Universal Pictures International. Premiera już 14 czerwca, dlatego też promocja rusza pełną parą. Z racji tego pojawił się wywiad i zdjęcie do prestiżowego magazynu „The New York Times”. Sesja i rozmowa z obsadą miała miejsce 14 maja w Cannes, Francja przed premierą filmu [sprawdź wpis].

Selena Gomez x „The New York Times” (Julien Mignot)

„How Jim Jarmusch Made an All–Star Indie Zombie Movie” – „The New York Times”

„W przypadku „The Dead Don’t Die” pisarz–reżyser zwabił swoją grupę aktorów o nadprzyrodzonym talencie. Potem je zabił.

Pisarz–reżyser Jim Jarmusch nie jest fanatykiem zombie „tak samo jak wampirów” – powiedział. (Obejrzyj jego film „Tylko kochankowie pozostali przy życiu” z 2014 r.). Ale on przyklęka na ołtarzu George’a A. Romero, którego twórczość zainspirowała Jarmuscha do stworzenia „The Dead Don’t Die”, samoświadomą komedię o zombie. Przedstawiamy obsadę wszystkich gwiazd Jarmuscha, kierowaną przez Billa Murraya, Adama Drivera i Chloë Sevigny jako gliniarzy w małym mieście, wraz z Tildą Swinton jako szkocką grabarz samurajów. Iggy Pop to zombie bez koszuli, a Tom Waits to ekstrawagancko brodaty pustelnik Bob.

Są tutaj też przyjaciele Jarmuscha w nieoczekiwanych rolach, jak Steve Buscemi jako nienawistny rolnik, oraz raper i kompozytor Wu–Tang Clan jako kierowca doręczający „WuPS”, a także nowicjusze, tacy jak Luka Sabbat i Selena Gomez, którzy unikali paparazzi podczas kręcenia w północnej części stanu Nowy Jork. Znaczna część zespołu była na planie tylko na krótko, ale spędzała prawie trzy godziny dziennie na krześle do makijażu, aby zostać przemienionym w ghuli ciała, które jęczą o rzeczach, które mają obsesję na ich punkcie życia. (Ambien, Siri, Chardonnay.)

Produkcja była koordynowana wokół harmonogramu „Gwiezdnych wojen”. Jarmusch powiedział, że między ograniczeniami budżetowymi a nowymi efektami specjalnymi „był to najgroźniejszy film, jaki musiał zrobić”. Dzięki temu był bardzo wdzięczny za koleżeństwo jego obsady i ekipy. „Nawet nie wiedząc, czy uda ci się to zrobić, a potem nagle jesteś z Tildą Swinton i Billem Murray’em i kimkolwiek” – powiedział. „To po prostu coś magicznego i niesamowitego”.

Tutaj są jego aktorzy, którzy dostali rolę i zastanawia się, jak to zrobił.

Rekrutacja jego wszystkich gwiazd.

CHLOË SEVIGNY: „Nie robi e–maili [Jim Jarmush, reżyser „The Dead Don’t Die”]. Wysłał mi ślimakową pocztę [zwykła poczta w odróżnieniu od elektronicznej], mówiąc, że napisał śmieszny film o zombie i chciał wiedzieć, czy chcę go [skrypt] przeczytać. To było dwa lata temu. Oczywiście zaakceptowałam tę część, nawet jej nie czytając, ale powiedziałam, że chciałabym zrobić to z należytą starannością.”

RZA: „Jim wysłał bardzo wymowny list pismem własnym. Zaczyna listy od bardzo serdecznego – pokoju. Nazywa mnie Opatem.”

JIM JARMUSCH: „Zapytałem Tildę, zanim jeszcze napisałem scenariusz i powiedziałem: „Gdybyś była w małym miasteczku w Ameryce jako osoba obca, zombie, jaki rodzaj zawodu chciałabyś mieć?”, a ona powiedziała: „Och, grabarz”. Powiedziałem: „Bingo! Masz to!” Chciałbym, żeby była królową świata, bo zrobiłbym wszystko, co powiedziała. Żyjemy w niesamowitym świecie.”

STEVE BUSCEMI: „Nie pracowałam z nim przez jakieś 30 lat. Zrobiliśmy „Mystery Train” (1989) i byłem w „Coffee and Cigarettes” (2003), właściwie nakręciłem go dzień po skończeniu „Mystery Train”, więc po prostu się tego trzymał. Ale zostaliśmy dobrymi przyjaciółmi. Po prostu spędzalibyśmy czas, a on powiedziałby mi, nad czym pracował i powiedział, że ma dla mnie rolę.”

SELENA GOMEZ: „Mieliśmy spotkanie w celu omówienia filmu. Jestem pewna, że chciał sprawdzić, jak chcielibyśmy się poczuć, zanim zaoferuje mi rolę. Jim wspomniał, że jego córka była moją fanką, co było bardzo słodkie.”

JIM JARMUSCH: „To prawda, że słucham awangardowego jazzu, muzyki eksperymentalnej, podziemnego hip–hopu, XV–wiecznej brytyjskiej muzyki polifonicznej. Ale mam jedno ucho otwarte na obecną muzykę pop, a Selena jest niesamowita, szczególnie w „Bad Liar”, „It Ain’t Me” i „Wolves”. Myślałem o niej jako o aktorce, kiedy zobaczyłem ją w „Spring Breakers”. Ja też ją szanuję. Jest wzorem do naśladowania dla wielu młodych ludzi.”

IGGY POP: „Siedzimy w jadalni Lincoln Center, czekając na pokaz filmu „Gimme Danger” (film dokumentalny Jarmuscha z 2016 roku o karierze Pop ze Stooges). Mówi: „Mam ten film, który tworzę. Chcę, żebyś zagrał zombie z kawą.” A ja powiedziałem: „Tak, okej, cokolwiek chcesz”. To znaczy, to jak nurkowanie na scenie. Rozległ się mały głos, brzmi to naprawdę dziwnie. Ale prosi cię o to, powiedz, że to zrobisz. Myślałem, że to będzie ta mała kamea. Nagle byłem w przyczepie ze wszystkimi tymi wspaniałymi aktorami. Dostaję e–maile od moich znajomych z liceum: „Jesteś w filmie o zombie Billa Murray’a, wow! Jakie to jest świetne!””

JIM JARMUSCH: „Napisałem część do Daniela Craiga, którego kocham. I powiedział: „Jim, mam 10 dni, a oni są twoi, ale to jedyna rzecz, którą mam przez całe lato.” To były jedyne dni, kiedy miałem Adama, którego musiałem kręcić codziennie. Więc po prostu wziąłem postać [Craiga] ze scenariusza, ponieważ w ogóle nie chciałem tego robić [jeśli nie mógł]. Prawdopodobnie miałem zbyt wiele postaci. Ale to było moje jedyne rozczarowanie.Kierowanie nieumarłym.”

CHLOË SEVIGNY: „Poszłam do biura [Jarmuscha] i przejrzałam skrypt. Myślę, że mógł nazwać ją Królową Krzyków, ale nie byłaby wtedy feministyczną siłą filmu. Byłam skłonny to zagrać, ale byłam zdenerwowana grając u boku [Drivera i Murray’a], wiedząc, że robią to śmiertelnie niebezpiecznie i znając ich pozycję, i że muszę być naprawdę dramatyczny między nimi. Bałam się, że będę wyglądać jak idiotka. Ale podobała mi się czułość na końcu między nami.

JIM JARMUSCH: „Adam jest bardzo skupiony, a Bill uwielbia taki kierunek.”

STEVE BUSCEMI: „[Moja postać] to rasistowski facet. Nie sądzę, abym zrobił to dla kogoś, ale jest coś w pracy Jima, w której czułem, że nie byłby po prostu dwuwymiarowy. Nie próbuję sprawić, by facet był sympatyczny, ale myślę, że działa w miejscu strachu.”

CHLOË SEVIGNY: „Ciekawie było obserwować pracę [Swintona i Jarmuscha]. Testował ją, a ona dobrze się bawiła, szukając odpowiedniego tonu. Naprawdę się riffowali. Myślę, że ma więcej ujęć niż ktokolwiek z nas, ponieważ można powiedzieć, że po prostu lubię oglądać jego pracę.”

JIM JARMUSCH: „[Od dawna martwej postaci Iggy’ego Popa], powiedziałem ok, w 1973 roku wracałeś z koncertu Blue Oyster Cult na motocyklu i miałeś wypadek i umarłeś. Iggy ma na myśli: „Fajnie, mam to.””

POP: „Byłem rzeczywiście częścią potrójnego rachunku w Palladium w 1973 roku, który był Blue Oyster Cult, Stooges and Kiss.”

Kostiumy.

POP: „Makijaż unosi się nad tobą za pomocą tych lateksowych pistoletów, strzelając tym dziwnym lateksem po całym ciele. Będą rozpylać ten zimny spray, aby go umieścić, a ty będziesz drżeć, a wtedy zrobi ci się gorąco, ponieważ twoja skóra nie może oddychać. Po prostu zakrywają kostium brudem, a twoje włosy, uszy, brud w twoich włosach, olbrzymie soczewki kontaktowe w twoich oczach. Ponieważ jesteś zombie żywiącym się ciałem, ciągle pojawiają się faceci, którzy wciągają zombie w usta i wycierają je na dziąsłach. Po raz pierwszy, kiedy musiałem uklęknąć i zjeść je [śmiech], nie chciałem tego robić. Chciałem to zrobić intelektualnie, ale miałem wysypkę na sucho. Potem w to wsiadłem i dostałem darmową koszulkę golfową Williama Murray’a z tego doświadczenia. Nie gram w golfa, ale to niesamowita koszula i noszę ją w okolicach Miami. Dobrze pasuję. To poliester. Tak, są historie Billa Murray’a.”

JIM JARMUSCH: „Niepowtarzalny Bill Murray. Mieliśmy dużo deszczu i musieliśmy przestać [kr]. Więc Bill miał Adama i Chloë [w mundurach policjantów] w tym radiowozie, a on po prostu odjechał z nimi. Na około godzinę.”

ADAM DRIVER: „Nikomu nie powiedzieliśmy. On powiedział: „Czy masz jakiś telefon?”. Nie. „Czy masz jakieś pieniądze?” Nie. Mówił: „Cóż, tak naprawdę nie mamy zbyt dużo gazu”. Nie mieliśmy mapy, z wyjątkiem jednej z tych map turystycznych z rysunkami, jak w Disney World. On był jak: „Myślę, że pamiętam tę farmę.” Więc poszliśmy. Włączył światła. Wysiedliśmy, jakbyśmy byli glinami.”

CHLOË SEVIGNY: „Chciałam aresztować kilku ludzi.”

ADAM DRIVER: „Bill po prostu powiedział: „Czy masz coś przeciwko, jeśli dostaniemy jakieś rzeczy, a my zwrócimy ci pieniądze?”. Kiedy zobaczyli światła, byli zdezorientowani, ale kiedy zobaczyli Billa, wszystko było w porządku. Nie sądzę, żeby wiedzieli, kim jesteśmy Chloë. Byliśmy tylko jego wsparciem. A potem cudownie znaleźliśmy drogę powrotną do miejsca, w którym kręciliśmy. Czuję się, jakby wszyscy byli jak, udawajmy, że tak się nie stało.”

CHLOË SEVIGNY: „Producenci byli wściekli…”

JIM JARMUSCH: „To typowy Bill Murray. Możesz kręcić film, zatrzyma się i wejdzie do czyjegoś domu, z którym nie masz nic wspólnego i wyjdzie pół godziny później z talerzem ciasteczek. A ty powiesz: „Bill, co do diabła zrobiłeś?”, a on: „Ech, właśnie tam wszedłem. A co oni zrobili? Cóż, jedli śniadanie i po prostu powiedzieli: „ Hej, jesteś Billem Murray’em!”. Popatrz, dali mi te ciasteczka dla załogi. Nie jest kontrolowany, więc nigdy nie próbowałem go kontrolować. To tylko Bill Murray. Pan Murray, pani Sevigny i pan Driver poszli bezczynnie podczas zdjęć, wciąż w mundurach policyjnych.”

Styl Jarmusha.

CHLOË SEVIGNY: „Nie chcę powiedzieć „chłód”, ale jest łatwość…”

POP: „Wszyscy spędzają miło czas na tym dziwnym cmentarzu. Wielu reżyserów, nad którymi pracowałem, są naprawdę podekscytowani i czujesz ich nerwy. Tak nie jest z nim. Nigdy tak naprawdę nie zapomina o sobie.”

STEVE BUSCEMI: „Myślę, że naprawdę interesuje się charakterem i zachowaniem, a nie tak bardzo fabułą. Zawsze jest dobra historia, ale bohaterowie kierują historią, a nie odwrotnie. To czas Jima. Jest bardzo przemyślaną osobą i jest bardzo bystry i bardzo zabawny; jego filmy są jak on.”

RZA: „Jeśli spojrzysz na jego pracę, zobaczysz, ilu ludzi jest pionierem w branży. Dlaczego nawet z tobą rozmawiam? To dlatego, że Jim Jarmusch dał mi pracę jako kompozytor [w filmie „Ghost Dog: The Way of the Samurai”], który wywołał dla mnie cały inny świat, a to przede mną i pan [Quentin] Tarantino.”

ADAM DRIVER: „Powodem, dla którego wszyscy rzucają rzeczy do pracy, jest przykładem, możesz być wierny swoim przekonaniom i nadal coś robić. Możesz wiedzieć, na co iść na kompromis, a czego nie. Co jest najbardziej autentyczne, co jest prawdą, jego sposób pracy, nigdy nie pójdzie na kompromis. Ale jednocześnie jest jednym z najbardziej bezpretensjonalnych ludzi. Zawsze mówił w [filmie z 2016 r.] „Paterson”: „Musimy to zrobić dobrze, ponieważ dziesiątki ludzi oglądają moje filmy.” Jest niesamowity.”

Film trafi do kin 14 czerwca.”

Dodaj komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.