Selena Gomez na okładce LA Times: “Właśnie dowiaduję się, na jakim torze chcę być”

Selena Gomez zagościła swoją obecnością na okładce “LA Times”, gazety codziennej publikowanej w Los Angeles w Kalifornii. Artystka stanęła w obiektywie Kirka McKoya w Nowym Jorku, a także udzieliła wywiadu, w którym opowiada o procesie nauki hiszpańskiego, albumu “Revelación”, a także o pracy na planie serialu “Only Murders In The Building”.

Sprawdźcie koniecznie!

Selena Gomez nie jest szczególnie znana z wszczynania bójek – ale chętnie je kończy.

Otoczona kamerami i asystentami w plastikowych osłonach twarzy, Gomez spędziła ostatnie kilka tygodni spacerując po ulicach Manhattanu w kudłatym, rdzawym płaszczu, kręcąc sceny do oryginalnego serialu Hulu “Only Murders in the Building”, show inspirowanego prawdziwymi podcastami kryminalnymi i kierowanego przez komediowe sławy Steve’a Martina i Martina Shorta.

Mężczyźni z planu są raczej rozpraszającymi partnerami dla Gomez – “Ledwo mogę przebrnąć przez nagranie, bo cały czas mnie rozśmieszają”, mówi – ale bardziej rozpraszający są paparazzi, którzy po tym, jak mieli wolny rok podczas pandemii COVID-19, teraz tropią 28-letnią supergwiazdę nieugięcie przez całe miasto. To było w końcu w jedno popołudnie pod koniec lutego, kiedy Gomez przełamała się, aby wystawić środkowy palec na bezczelnego paparazzi na ulicy. “Ktoś był lekceważący” powiedziała The Times. “A ja nie radzę sobie z tym dobrze”.

Siedząc przy oknie swojego nowojorskiego mieszkania, Gomez pojawia się za pośrednictwem połączenia wideo w czerwonej flanelowej koszuli button-up i złotych obręczach, które wyostrzają krawędzie jej miękkiego, seraficznego profilu. “Spójrz, jestem bardzo skromną osobą, dopóki nie lekceważysz ludzi”, mówi. “Może [to nie był] mój najlepszy moment, ale musiałam zrobić to, co zrobiłam. I czułam się bardzo dobrze z byciem jak ….. ‘Nie mów do ludzi w ten sposób!'”

Gomez spędziła większą część swojego życia przejmując kontrolę nad swoim głosem, czy to na ekranie, w piosence czy w życiu osobistym.

28-latka najpierw zdobyła sławę jako dziecięca gwiazda uwielbianych programów, takich jak “Barney i przyjaciele” oraz serialu Disney Channel “Czarodzieje z Waverly Place”, a następnie rozpaliła swoje dziecięce referencje, występując w arthouse’owym romansie Harmony’ego Korine’a z 2012 roku “Spring Breakers”, który poprowadził ją w kierunku ról bardziej PG-13 [filmy nieodpowiednie dla osób poniżej 13-go roku życia], a także tytułów producenta wykonawczego w gorących programach, takich jak “13 Reasons Why”.

Jej kariera muzyczna potoczyła się tym samym torem w 2012 roku, kiedy to porzuciła swój cukierkowo-rockowy zespół The Scene, by działać jako solowa kobieta, wydając maksymalistyczne, taneczne kawałki na “Stars Dance” z 2013 roku i “Revival” z 2015 roku. Rozstanie z Justinem Bieberem, a także samozwańczy sabat dla zdrowia psychicznego, pomogły ukształtować “Rare” z 2020 roku, jej pierwszy od pięciu lat album i trzeci z rzędu, który zadebiutował na 1. miejscu listy Billboard 200.

Gomez właśnie zaczęła świętować ten osiągnięcie, kiedy, niecałe dwa miesiące po wydaniu jej albumu, pandemia wpędziła cały świat do środka przez większość 2020 roku. Kwarantanna była znajomym doświadczeniem dla Gomez, która spędziła lata w i poza ośrodkami leczenia lęków i depresji; w 2015 roku zdiagnozowano u niej toczeń, długotrwałą chorobę autoimmunologiczną, która zmusiła ją zarówno do poddania się chemioterapii, jak i uzyskania przeszczepu nerki w 2017 roku. Chociaż teraz w remisji, Gomez należycie schroniła się w swoim domu w Los Angeles, gdzie przez miesiące skuliła się ze swoimi dziadkami i najlepszymi przyjaciółmi. W czasie pandemii Gomez zamieniła swój dom w prowizoryczną przestrzeń biurową dla swojej linii kosmetyków, Rare Beauty; telewizor dla jej programu kulinarnego HBO Max, “Selena + Chef,” i studio nagraniowe dla jej pierwszej w historii hiszpańskojęzycznej EP-ki, “Revelación,” lub “Revelation,” która ukaże się 12 marca.

“Nie doszłoby do nagrania hiszpańskiej płyty, gdybym po prostu trzymała się tempa mojego życia i wszystkich innych zobowiązań” – wyjaśnia. “Kilka lat temu nigdy nie skorzystałabym z tych możliwości z powodu moich niepewności lub rzeczy, z którymi zmagałam się psychicznie. Pomogło mi to zmienić perspektywę – móc powiedzieć: ‘Jeśli to się nie stanie teraz, to w porządku. To tylko oznacza, że będzie to później lub kiedykolwiek.”

“Miło jest być w miejscu, w którym czuję się szczęśliwa, uziemiona i naprawdę szczęśliwa, że po prostu pracuję” – mówi.

Na “Rare,” Gomez dostarczyła pełne duszy popowe wyznania, takie jak “Lose You to Love Me,” śpiewając pełne samozadowolenia wersy z pełnym szacunku wdziękiem chórzystki. Ale na “Revelación,” Gomez ewoluuje w zmysłową tropikalną syrenę, kołysząc zarówno swoim ciałem jak i głosem, aby dopasować się do rytmu przypływów oceanu. Ubrana w wystawną kwiecistą suknię i święte serce promieniujące z jej piersi, Gomez zadebiutowała w lutym teledyskiem do gitarowej ballady o smaku reggaeton, “De Una Vez” – opierając się na tych samych intymnych triumfach “Rare”, ale dla hiszpańskojęzycznej publiczności.

To intrygujący zwrot w karierze dla Gomez, która urodziła się i wychowała w miasteczku Grand Prairie, na obrzeżach Dallas. Jej ojciec, Ricardo Joel Gomez, i jej matka, Mandy Teefey, byli nastoletnimi kochankami, których drogi się rozeszły, gdy miała 5 lat. Gomez została z mamą, angloamerykanką włoskiego pochodzenia, ale Gomez zachowała związek ze swoim meksykańskim dziedzictwem, dzieląc weekendy, święta i quinceañeras z ojcem, którego rodzice po raz pierwszy wyemigrowali do Teksasu z Monterrey w Meksyku w latach 70. “Zajęło to 17 lat, aby moi dziadkowie otrzymali obywatelstwo” – mówi Gomez.

Mimo że nauczyła się hiszpańskiego od swojej meksykańskiej strony rodziny, Gomez rzadko nagrywała oryginalne piosenki w tym języku. Czy występując w klubowym hicie DJ Snake’a z 2018 roku z Ozuną i Cardi B, “Taki Taki”, czy naprzeciwko J Balvina w 2019 roku w “I Can’t Get Enough” Tainy i Benny’ego Blanco, Gomez oddelegowała większość hiszpańskojęzycznych tekstów do swoich latynoskich partnerów.

“Nie sądziłam, że jestem gotowa, by nagrać płytę po hiszpańsku” – wyznaje. “Byłam biegła w hiszpańskim, dopóki nie zaczęłam pracować w wieku siedmiu lat. Wtedy praca po prostu jakby przejęła kontrolę nad moim życiem”.

To właśnie podczas produkcji “Living Undocumented”, serialu dokumentalnego Netflixa z 2019 roku, który pokazuje osiem rodzin imigrantów żyjących w Stanach Zjednoczonych – nie wspominając o słyszeniu szkodliwej, antyimigranckiej retoryki, która krążyła podczas wyborów prezydenckich w 2020 roku – Gomez zaczęła postrzegać swoją słabnącą biegłość w języku hiszpańskim nie jako barierę, ale jako okazję do połączenia. “Może przyjęcie tej części mnie może być źródłem ukojenia dla kogoś innego” – mówi.

Na “Revelación”, będącym mieszanką amerykańskiego R&B, electro-popu i reggaetonu, znalazła się jej druga współpraca z DJ Snake’iem, a także duety z początkującymi portorykańskimi muzykami, MC Myke Towersem i Rauw Alejandro. Nad produkcją sześciu utworów czuwał Tainy, nominowany do nagrody Grammy producent, odpowiedzialny za przeboje Bad Bunny’ego, J Balvina i ostatnio Dua Lipy. Pochodzący z Puerto Rico i dożywotni badacz reggaetonu, Tainy stworzył swoje własne, eklektyczne podejście do rodzimego brzmienia wyspy, które nie tylko zostało wchłonięte przez latynoski pop, ale także rozkwitło na amerykańskiej liście przebojów Billboardu, przedłużając swój żywot na długo po manii związanej z sukcesem “Despacito” Daddy’ego Yankee i Luisa Fonsi z 2017 roku.

“Społeczność latynoska jest tak wszechstronna” – mówi Tainy, który współpracował z Gomez podczas serii rozmów wideo ze swojego studia w Miami. “Wszyscy jesteśmy z różnych miejsc, ale inspirujemy się nawzajem. Selena potrafi być bardzo skromna, ale zna kulturę, zna brzmienie i ma zasięg.”

Obawiając się bycia Chicana w przeważająco karaibskim gatunku, Gomez chciała połączyć się ze swoimi latynoskimi fanami poprzez muzykę, którą kochają, ale pozostać wrażliwą na kulturowe rozróżnienia pomiędzy Latynosami. Przed nagraniem “Revelación”, zatrudniła hiszpańskojęzycznego trenera Leyla Hoyle-Guerrero – który liczy również Demi Lovato i Gwen Stefani jako klientów – aby pomóc odświeżyć jej hiszpańskie słownictwo i rozluźnić jej akcent, aby lepiej toczyć się z muzyką.

“Jest wiele slangu, którego musiałam się nauczyć” – mówi Gomez o sesjach coachingowych, które stały się kursem oderwania się od formalnego, przestarzałego hiszpańskiego jej starszyzny. “Hiszpański zmienia się pokoleniowo, jak również [geograficznie]. Czasami byłam jak, ‘Poczekaj! Poczekaj! Muszę zrozumieć!. “Bywały momenty, że kończyłam sesję [nagraniową], bo byłam tak sfrustrowana” – przyznaje Gomez. “Nie tylko próbując stworzyć album z mojej piwnicy…, ale sprawić, by brzmiał autentycznie. To jest coś, co wymaga drobiazgowej troski. Ale teraz myślę, że faktycznie brzmię lepiej po hiszpańsku niż po angielsku.”

Imienniczka Gomez, nieżyjąca już królowa popu teksańskiego, Selena Quintanilla-Pérez, cierpiała na podobny kryzys tożsamości przez lata przed swoją przedwczesną śmiercią w wieku 23 lat. Choć przez długi czas wyśmiewana zarówno przez Anglosasów, jak i Meksykanów na południe od granicy, Quintanilla-Pérez, która mówiła teksańskim akcentem i notorycznie udzielała wywiadów po hiszpańsku, pracowała nad uprawomocnieniem hybrydowego brzmienia muzyki Tejano, jako tradycji ludowej zarówno latynoskiej, jak i północnoamerykańskiej. Gomez zawsze czuła wielkość spuścizny starszej Seleny, zwłaszcza jako względna nowicjuszka w przestrzeni latynoskiego popu. “To zaszczyt nosić jej imię” – mówi Gomez.

“Selena odeszła dwa lata przed moimi narodzinami, ale jej duch nigdy nie opuścił mojej rodziny”, wyjaśnia Gomez, która wspomina wielokrotne wycieczki do miejsca pamięci Seleny w Corpus Christi i poznała rodzinę Quintanilli przed zaśpiewaniem “Bidi Bidi Bom Bom” na żywo na Houston Rodeo w 2010 roku. Ale jej najmilej wspominanym wspomnieniem związanym z Seleną było to, kiedy wraz z babcią wykonała przyjazną dzieciom replikę słynnego, olśniewającego biustonosza gwiazdy. “Miałam kiedyś taki kostium kąpielowy,” mówi Gomez. “Moja babcia pomogła mi zafarbować go na czarno i przykleiłyśmy tonę cekinów do góry. Nosiłam go z moimi dżinsami, a potem znalazłyśmy kapelusz i kolczyki, aby go ubrać. Tak właśnie robią małe dziewczynki w Teksasie”.

Jak tylko znów będzie bezpiecznie, Gomez postawiła na Amerykę Południową jako swoją pierwszą trasę koncertową po pandemii. Jest to pozycja na liście rzeczy do zrobienia dla gwiazdy, która wcześniej odwołała latynoamerykański etap swojej trasy “Revival” w 2016 roku, powołując się na depresję i wyczerpanie spowodowane toczniem. “Ameryka Południowa jest miejscem, w którym bym zaczęła, ponieważ przegapiliśmy ją ostatnim razem i ponieważ tam jest moje serce” – mówi.

Gomez od dawna znudziły nieustające plotki otaczające jej każdą interakcję z gwiazdami i w rezultacie pozostawia wszystkie media społecznościowe dla swojego zespołu do zarządzania tymi dniami. Ale po spokojnym roku, plotki o randkach pojawiły się w sieci po raz kolejny, kiedy Gomez została sfotografowana ramię w ramię z jej znajomym z serialu, Aaronem Dominguez. Mówiła, że kręcili scenę, ale zdjęcia, jakkolwiek niewinne, poruszyły jej fanów. Zasypali oni konto Domingueza na Instagramie wrogimi wpisami, z których część Dominguez wyeksponował dla śmiechu na swoim profilu [Instagram Story]. “Chłopcze trzymaj się z dala od Seleny!” czytamy w jednej z wiadomości.

“Dopiero co zaczęliśmy razem pracować” – mówi o Dominguezie, kręcąc głową. “Szczerze mówiąc myślałam: ‘Nic dziwnego, że faceci nie chcą się ze mną umawiać!’ Myślę, że ludzie przejmują się tym tylko dlatego, że jestem młoda, a im będę starsza, tym mniej będzie ich to obchodzić. Na razie jest to część pracy, której tak naprawdę nie lubię. Jestem właściwie wdzięczna, że nie jestem teraz z nikim związana”.

Nie można nie pomyśleć o Britney Spears, której całe życie nadmiernej ekspozycji, nie wspominając o jej trwającej bitwie prawnej o autonomię, niedawno pojawiło się w filmie dokumentalnym “Framing Britney Spears”. Spears była pierwszą artystką, którą Gomez zobaczyła na żywo na koncercie, z kolei ona lubi tańczyć do piosenek Gomez na Instagramie. Z solidarności dla Spears, Gomez odmówiła obejrzenia filmu dokumentalnego.

“Widziałam tak wiele i czuję się pogwałcona, gdy oglądam coś takiego”, mówi Gomez. “Nie mogłam sobie tego nawet wyobrazić. Nie mam dla niej nic poza współczuciem i jestem szczęśliwa tak długo, jak długo jest zdrowa i szczęśliwa.”

Jeśli jest coś, co można wyczytać z “Revelación” Gomez, poza samymi tekstami, to to, że określenie konturów jej tożsamości – oprócz nazwy zawodu, związku czy miejsca urodzenia – będzie podróżą przez całe życie i tylko ona może nią kierować. Kiedy scena jest już zamknięta, słońce zachodzi, a niekończące się pikanie jej telefonu cichnie, Gomez może odetchnąć i pocieszyć się tym, że przynajmniej to ona jest za kierownicą.

“Nie mam wszystkich odpowiedzi. Nie ma momentu, w którym jestem jak, ‘Ok, ludzie, jestem wyleczona ze wszystkiego!'”, mówi. “To zawsze będzie roller coaster. Właśnie dowiaduję się, na jakim torze chcę być”.

Dodaj komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.