„The New York Times”: Wywiad z obsadą horroru „The Dead Don’t Die” – SELENA-GOMEZ.PL
 

Twoja jedyna polska strona o Selenie Gomez

„The New York Times”: Wywiad z obsadą horroru „The Dead Don’t Die”

„The New York Times”: Wywiad z obsadą horroru „The Dead Don’t Die”

 

Możemy już oglądać pierwsze plakaty i zwiastuny zapowiadające najnowszy film Jima Jarmuscha, zatytułowany „The Dead Don’t Die” [obejrzyj zwiastun i plakaty]. W produkcji zobaczymy największe gwiazdy, w tym między innymi Billa Murray’a, Selenę Gomez, Adama Drivera, Tildę Swinton, Chloe Sevigny czy Iggy Popa. Część z nich znalazła się także na plakatach. Reżyser do swojego nowego filmu zaprosił gwiazdy, z którymi współpracował już wcześniej. Wśród nich jest między innymi Iggy Pop. Amerykański muzyk zagrał epizodyczną rolę w filmie „Truposz” (1995). W nowej produkcji pojawią się także: raper RZA, którego oglądaliśmy wcześniej w „Ghost Dog: Droga samuraja” (1999) w reżyserii Jarmuscha; Tom Waits, który grał w „Poza prawem” (1986). Ponadto w „The Dead Don’t Die” zobaczymy: Billa Murray’a, Adama Drivera, Tildę Swinton, Chloe Sevigny, Steve’a Buscemiego, Danny’ego Glovera, Celeba Landry’ego Jonesa, Rosie Perez, Sarę Driver, Selenę Gomez i Carol Kane. Wiadomo, że „The Dead Don’t Die” opowie o zombie, co zresztą widać na zwiastunie, który pojawił się w sieci. Zdjęcia z planu, które widzieliśmy wcześniej w internecie, pokazywały Billa Murray’a w stroju policjanta i Selenę Gomez stojącą obok zakrwawionego Austina Butlera. Produkcją filmu zajmują się Joshua Astrachan i Carter Logan. Prawa do dystrybucji na całym świecie nabyły Focus Features i Universal Pictures International. Premiera już 14 czerwca, dlatego też promocja rusza pełną parą. Z racji tego pojawił się wywiad i zdjęcie do prestiżowego magazynu „The New York Times”. Sesja i rozmowa z obsadą miała miejsce 14 maja w Cannes, Francja przed premierą filmu [sprawdź wpis].

Selena Gomez x „The New York Times” (Julien Mignot)

„How Jim Jarmusch Made an All–Star Indie Zombie Movie” – „The New York Times”

„W przypadku „The Dead Don’t Die” pisarz–reżyser zwabił swoją grupę aktorów o nadprzyrodzonym talencie. Potem je zabił.

Pisarz–reżyser Jim Jarmusch nie jest fanatykiem zombie „tak samo jak wampirów” – powiedział. (Obejrzyj jego film „Tylko kochankowie pozostali przy życiu” z 2014 r.). Ale on przyklęka na ołtarzu George’a A. Romero, którego twórczość zainspirowała Jarmuscha do stworzenia „The Dead Don’t Die”, samoświadomą komedię o zombie. Przedstawiamy obsadę wszystkich gwiazd Jarmuscha, kierowaną przez Billa Murraya, Adama Drivera i Chloë Sevigny jako gliniarzy w małym mieście, wraz z Tildą Swinton jako szkocką grabarz samurajów. Iggy Pop to zombie bez koszuli, a Tom Waits to ekstrawagancko brodaty pustelnik Bob.

Są tutaj też przyjaciele Jarmuscha w nieoczekiwanych rolach, jak Steve Buscemi jako nienawistny rolnik, oraz raper i kompozytor Wu–Tang Clan jako kierowca doręczający „WuPS”, a także nowicjusze, tacy jak Luka Sabbat i Selena Gomez, którzy unikali paparazzi podczas kręcenia w północnej części stanu Nowy Jork. Znaczna część zespołu była na planie tylko na krótko, ale spędzała prawie trzy godziny dziennie na krześle do makijażu, aby zostać przemienionym w ghuli ciała, które jęczą o rzeczach, które mają obsesję na ich punkcie życia. (Ambien, Siri, Chardonnay.)

Produkcja była koordynowana wokół harmonogramu „Gwiezdnych wojen”. Jarmusch powiedział, że między ograniczeniami budżetowymi a nowymi efektami specjalnymi „był to najgroźniejszy film, jaki musiał zrobić”. Dzięki temu był bardzo wdzięczny za koleżeństwo jego obsady i ekipy. „Nawet nie wiedząc, czy uda ci się to zrobić, a potem nagle jesteś z Tildą Swinton i Billem Murray’em i kimkolwiek” – powiedział. „To po prostu coś magicznego i niesamowitego”.

Tutaj są jego aktorzy, którzy dostali rolę i zastanawia się, jak to zrobił.

Rekrutacja jego wszystkich gwiazd.

CHLOË SEVIGNY: „Nie robi e–maili [Jim Jarmush, reżyser „The Dead Don’t Die”]. Wysłał mi ślimakową pocztę [zwykła poczta w odróżnieniu od elektronicznej], mówiąc, że napisał śmieszny film o zombie i chciał wiedzieć, czy chcę go [skrypt] przeczytać. To było dwa lata temu. Oczywiście zaakceptowałam tę część, nawet jej nie czytając, ale powiedziałam, że chciałabym zrobić to z należytą starannością.”

RZA: „Jim wysłał bardzo wymowny list pismem własnym. Zaczyna listy od bardzo serdecznego – pokoju. Nazywa mnie Opatem.”

JIM JARMUSCH: „Zapytałem Tildę, zanim jeszcze napisałem scenariusz i powiedziałem: „Gdybyś była w małym miasteczku w Ameryce jako osoba obca, zombie, jaki rodzaj zawodu chciałabyś mieć?”, a ona powiedziała: „Och, grabarz”. Powiedziałem: „Bingo! Masz to!” Chciałbym, żeby była królową świata, bo zrobiłbym wszystko, co powiedziała. Żyjemy w niesamowitym świecie.”

STEVE BUSCEMI: „Nie pracowałam z nim przez jakieś 30 lat. Zrobiliśmy „Mystery Train” (1989) i byłem w „Coffee and Cigarettes” (2003), właściwie nakręciłem go dzień po skończeniu „Mystery Train”, więc po prostu się tego trzymał. Ale zostaliśmy dobrymi przyjaciółmi. Po prostu spędzalibyśmy czas, a on powiedziałby mi, nad czym pracował i powiedział, że ma dla mnie rolę.”

SELENA GOMEZ: „Mieliśmy spotkanie w celu omówienia filmu. Jestem pewna, że chciał sprawdzić, jak chcielibyśmy się poczuć, zanim zaoferuje mi rolę. Jim wspomniał, że jego córka była moją fanką, co było bardzo słodkie.”

JIM JARMUSCH: „To prawda, że słucham awangardowego jazzu, muzyki eksperymentalnej, podziemnego hip–hopu, XV–wiecznej brytyjskiej muzyki polifonicznej. Ale mam jedno ucho otwarte na obecną muzykę pop, a Selena jest niesamowita, szczególnie w „Bad Liar”, „It Ain’t Me” i „Wolves”. Myślałem o niej jako o aktorce, kiedy zobaczyłem ją w „Spring Breakers”. Ja też ją szanuję. Jest wzorem do naśladowania dla wielu młodych ludzi.”

IGGY POP: „Siedzimy w jadalni Lincoln Center, czekając na pokaz filmu „Gimme Danger” (film dokumentalny Jarmuscha z 2016 roku o karierze Pop ze Stooges). Mówi: „Mam ten film, który tworzę. Chcę, żebyś zagrał zombie z kawą.” A ja powiedziałem: „Tak, okej, cokolwiek chcesz”. To znaczy, to jak nurkowanie na scenie. Rozległ się mały głos, brzmi to naprawdę dziwnie. Ale prosi cię o to, powiedz, że to zrobisz. Myślałem, że to będzie ta mała kamea. Nagle byłem w przyczepie ze wszystkimi tymi wspaniałymi aktorami. Dostaję e–maile od moich znajomych z liceum: „Jesteś w filmie o zombie Billa Murray’a, wow! Jakie to jest świetne!””

JIM JARMUSCH: „Napisałem część do Daniela Craiga, którego kocham. I powiedział: „Jim, mam 10 dni, a oni są twoi, ale to jedyna rzecz, którą mam przez całe lato.” To były jedyne dni, kiedy miałem Adama, którego musiałem kręcić codziennie. Więc po prostu wziąłem postać [Craiga] ze scenariusza, ponieważ w ogóle nie chciałem tego robić [jeśli nie mógł]. Prawdopodobnie miałem zbyt wiele postaci. Ale to było moje jedyne rozczarowanie.Kierowanie nieumarłym.”

CHLOË SEVIGNY: „Poszłam do biura [Jarmuscha] i przejrzałam skrypt. Myślę, że mógł nazwać ją Królową Krzyków, ale nie byłaby wtedy feministyczną siłą filmu. Byłam skłonny to zagrać, ale byłam zdenerwowana grając u boku [Drivera i Murray’a], wiedząc, że robią to śmiertelnie niebezpiecznie i znając ich pozycję, i że muszę być naprawdę dramatyczny między nimi. Bałam się, że będę wyglądać jak idiotka. Ale podobała mi się czułość na końcu między nami.

JIM JARMUSCH: „Adam jest bardzo skupiony, a Bill uwielbia taki kierunek.”

STEVE BUSCEMI: „[Moja postać] to rasistowski facet. Nie sądzę, abym zrobił to dla kogoś, ale jest coś w pracy Jima, w której czułem, że nie byłby po prostu dwuwymiarowy. Nie próbuję sprawić, by facet był sympatyczny, ale myślę, że działa w miejscu strachu.”

CHLOË SEVIGNY: „Ciekawie było obserwować pracę [Swintona i Jarmuscha]. Testował ją, a ona dobrze się bawiła, szukając odpowiedniego tonu. Naprawdę się riffowali. Myślę, że ma więcej ujęć niż ktokolwiek z nas, ponieważ można powiedzieć, że po prostu lubię oglądać jego pracę.”

JIM JARMUSCH: „[Od dawna martwej postaci Iggy’ego Popa], powiedziałem ok, w 1973 roku wracałeś z koncertu Blue Oyster Cult na motocyklu i miałeś wypadek i umarłeś. Iggy ma na myśli: „Fajnie, mam to.””

POP: „Byłem rzeczywiście częścią potrójnego rachunku w Palladium w 1973 roku, który był Blue Oyster Cult, Stooges and Kiss.”

Kostiumy.

POP: „Makijaż unosi się nad tobą za pomocą tych lateksowych pistoletów, strzelając tym dziwnym lateksem po całym ciele. Będą rozpylać ten zimny spray, aby go umieścić, a ty będziesz drżeć, a wtedy zrobi ci się gorąco, ponieważ twoja skóra nie może oddychać. Po prostu zakrywają kostium brudem, a twoje włosy, uszy, brud w twoich włosach, olbrzymie soczewki kontaktowe w twoich oczach. Ponieważ jesteś zombie żywiącym się ciałem, ciągle pojawiają się faceci, którzy wciągają zombie w usta i wycierają je na dziąsłach. Po raz pierwszy, kiedy musiałem uklęknąć i zjeść je [śmiech], nie chciałem tego robić. Chciałem to zrobić intelektualnie, ale miałem wysypkę na sucho. Potem w to wsiadłem i dostałem darmową koszulkę golfową Williama Murray’a z tego doświadczenia. Nie gram w golfa, ale to niesamowita koszula i noszę ją w okolicach Miami. Dobrze pasuję. To poliester. Tak, są historie Billa Murray’a.”

JIM JARMUSCH: „Niepowtarzalny Bill Murray. Mieliśmy dużo deszczu i musieliśmy przestać [kr]. Więc Bill miał Adama i Chloë [w mundurach policjantów] w tym radiowozie, a on po prostu odjechał z nimi. Na około godzinę.”

ADAM DRIVER: „Nikomu nie powiedzieliśmy. On powiedział: „Czy masz jakiś telefon?”. Nie. „Czy masz jakieś pieniądze?” Nie. Mówił: „Cóż, tak naprawdę nie mamy zbyt dużo gazu”. Nie mieliśmy mapy, z wyjątkiem jednej z tych map turystycznych z rysunkami, jak w Disney World. On był jak: „Myślę, że pamiętam tę farmę.” Więc poszliśmy. Włączył światła. Wysiedliśmy, jakbyśmy byli glinami.”

CHLOË SEVIGNY: „Chciałam aresztować kilku ludzi.”

ADAM DRIVER: „Bill po prostu powiedział: „Czy masz coś przeciwko, jeśli dostaniemy jakieś rzeczy, a my zwrócimy ci pieniądze?”. Kiedy zobaczyli światła, byli zdezorientowani, ale kiedy zobaczyli Billa, wszystko było w porządku. Nie sądzę, żeby wiedzieli, kim jesteśmy Chloë. Byliśmy tylko jego wsparciem. A potem cudownie znaleźliśmy drogę powrotną do miejsca, w którym kręciliśmy. Czuję się, jakby wszyscy byli jak, udawajmy, że tak się nie stało.”

CHLOË SEVIGNY: „Producenci byli wściekli…”

JIM JARMUSCH: „To typowy Bill Murray. Możesz kręcić film, zatrzyma się i wejdzie do czyjegoś domu, z którym nie masz nic wspólnego i wyjdzie pół godziny później z talerzem ciasteczek. A ty powiesz: „Bill, co do diabła zrobiłeś?”, a on: „Ech, właśnie tam wszedłem. A co oni zrobili? Cóż, jedli śniadanie i po prostu powiedzieli: „ Hej, jesteś Billem Murray’em!”. Popatrz, dali mi te ciasteczka dla załogi. Nie jest kontrolowany, więc nigdy nie próbowałem go kontrolować. To tylko Bill Murray. Pan Murray, pani Sevigny i pan Driver poszli bezczynnie podczas zdjęć, wciąż w mundurach policyjnych.”

Styl Jarmusha.

CHLOË SEVIGNY: „Nie chcę powiedzieć „chłód”, ale jest łatwość…”

POP: „Wszyscy spędzają miło czas na tym dziwnym cmentarzu. Wielu reżyserów, nad którymi pracowałem, są naprawdę podekscytowani i czujesz ich nerwy. Tak nie jest z nim. Nigdy tak naprawdę nie zapomina o sobie.”

STEVE BUSCEMI: „Myślę, że naprawdę interesuje się charakterem i zachowaniem, a nie tak bardzo fabułą. Zawsze jest dobra historia, ale bohaterowie kierują historią, a nie odwrotnie. To czas Jima. Jest bardzo przemyślaną osobą i jest bardzo bystry i bardzo zabawny; jego filmy są jak on.”

RZA: „Jeśli spojrzysz na jego pracę, zobaczysz, ilu ludzi jest pionierem w branży. Dlaczego nawet z tobą rozmawiam? To dlatego, że Jim Jarmusch dał mi pracę jako kompozytor [w filmie „Ghost Dog: The Way of the Samurai”], który wywołał dla mnie cały inny świat, a to przede mną i pan [Quentin] Tarantino.”

ADAM DRIVER: „Powodem, dla którego wszyscy rzucają rzeczy do pracy, jest przykładem, możesz być wierny swoim przekonaniom i nadal coś robić. Możesz wiedzieć, na co iść na kompromis, a czego nie. Co jest najbardziej autentyczne, co jest prawdą, jego sposób pracy, nigdy nie pójdzie na kompromis. Ale jednocześnie jest jednym z najbardziej bezpretensjonalnych ludzi. Zawsze mówił w [filmie z 2016 r.] „Paterson”: „Musimy to zrobić dobrze, ponieważ dziesiątki ludzi oglądają moje filmy.” Jest niesamowity.”

Film trafi do kin 14 czerwca.”



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.