SELENA-GOMEZ.PL – Twoje pierwsze w Polsce i najlepsze źródło informacji na temat Seleny Gomez
 

@selenagomez





11 Kwi 2016




    Selena Marie Gomez: Dyskografia
   

Dyskografia

„Kiss & Tell”

  1. „Kiss And Tell”
  2. „I Won’t Apologize”
  3. „Falling Down”
  4. „I Promise You”
  5. „Crush”
  6. „Naturally”
  7. „The Way I Loved You”
  8. „More”
  9. „As A Blonde”
  10. „I Don’t Miss You At All”
  11. „Stop & Erase”
  12. „I Got U”
  13. „Tell Me Something I Don’t Know” (nowa wersja)

„Kiss And Tell” to debiutancki album zespołu Selena Gomez & The Scene, który swoją premierę miał 29 września 2009. Nad krążkiem pracowali (oprócz zespołu) między innymi Ted Bruner, Trey Vittetoe i Gina Schock. Na płycie znalazła się jedna piosenka całkowicie napisana przez wokalistkę, „I Won’t Apologize”, a także nowa wersja pierwszego singla „Tell Me Something I Don’t Know”, który artystka nagrała mając zaledwie 15 lat. Jako, że gwiazda jest wielką fanką Fefe Dobson, na płycie znalazł się także cover jej piosenki „As A Blonde”, opowiadający o zmianie jej osobowości. Muzycznie, na płytę wpłynęła twórczość takich osób jak Lady Gaga, Demi Lovato czy Avril Lavigne. Selena w jednym z wywiadów powiedziała, że jej album ma być popowo–rockowy, a muzyka będzie zabawna i pełna energii. Pomimo tytułu, „Kiss & Tell” jest płytą, której teksty bezpośrednio nie dotyczą życia prywatnego Gomez. Jak mówi, właśnie dlatego napisała tylko jedną piosenkę na ten album. Krążek to zbiór piosenek z rodzaju pop–rock, electro–rock i dance, charakterystycznych dla synth–popu.

„Falling Down” to pierwszy singiel z albumu, który swoją premierę miał 21 sierpnia 2009 na antenie radia Disney, oddany do sprzedaży parę dni później, 29 sierpnia tylko w wybranych krajach. Premiera teledysku do utworu odbyła się także na antenie, tym razem programu Disney Channel, 28 sierpnia. Krytycy ocenili piosenkę dobrze, twierdząc, że Selena wciąż udowadnia, że ma talent i energię, która nie pasuje do żadnej innej sukcesywnej gwiazdy w stajni Disney’a. Piosenka zdobyła #92 miejsce na liście Billboard Hot 100, #69 na kanadyjskiej liście Canadian Hot 100 i #15 na Billboard Japan Hot 100.

„Naturally” to drugi singiel z „Kiss & Tell”. Premierę swojego teledysku „zaliczył” 11 grudnia 2009 na Disney Channel. Singiel zadebiutował na #39 miejscu listy Billboard Hot 100, przesuwając się na #29 miejsce. Nieco wyżej, bo na #18 pozycji uplasował się na kanadyjskiej liście przebojów, a w Australii i Nowej Zelandii był kolejno, na #46 i #20 miejscu.

„A Year Without Rain”


Wersja podstawowa:

  1. „Round & Round”
  2. „A Year Without Rain”
  3. „Rock God”
  4. „Off The Chain”
  5. „Summer’s Not Hot”
  6. „Intuition”
  7. „Spotlight”
  8. „Ghost Of You”
  9. „Sick Of You”
  10. „Live Like There’s No Tomorrow”

Wersja deluxe:

  1. „Round & Round” (Dave Aude Radio Remix)
  2. „A Year Without Rain” (EK’s Future Classic Remix)
  3. „A Year Without Rain” (wersja hiszpańskojęzyczna)

„A Year Without Rain” to drugi studyjny album zespołu Selena Gomez & The Scene, który swoją premierę w wersji normalnej i deluxe ma 17 września 2010 w USA, a w Wielkiej Brytanii 4 października tego samego roku. Nad płytą pracowali tacy producenci jak Kevin Rudolf, Toby Gad, Rock Mafia, Superspy i Dr. Luke. Selena podczas jednego z wywiadów wyznała, że ta płyta będzie inna od poprzedniej: „Myślę, że to poszliśmy w dobrym kierunku, więc ta płyta może całkowicie różnić się od poprzedniej. Mam nadzieję, że wydamy nowy singiel latem, ponieważ ta piosenka jest bardzo zabawną, letnią piosenką. Chcę ją wydać naprawdę wkrótce!”. W wywiadzie dla MTV Gomez powiedziała coś na temat tytułu nowego albumu: „Jak na razie, to jest tytuł naszego nowego albumu, to znaczy, myślę, że taki zostanie. Nasz album nosi nazwę „A Year Without Rain”. Jestem z niego (albumu) bardzo dumna, jest całkiem inny, pokazuje to, jak dorosłam w muzyce. Jestem bardzo podekscytowana. Nie mogę się doczekać!”.

Oprócz piosenek, które zostały uznane za single, artystka uwielbia jeszcze inne piosenki, takie jak chociażby „Intuition” i „Rock God”. „Utwór „Intuition” mówi o tym, że każda decyzja którą podejmujesz, każda decyzja, o której myślisz „nie powinienem tego robić” powinna zostać przez ciebie jeszcze raz przemyślana i powinieneś jednak zrobić to. Nie bać się podejmować decyzji” – mówi Gomez. Selena kocha przesłanie tej piosenki.

„Round & Round” to pierwszy singiel promujący płytę, wydany 18 czerwca 2010, a udostępniony do sprzedaży cztery dni później. Klip do tego utworu nagrywany był podczas wizyty Seleny w Budapeszcie, z premierą 20 czerwca. Piosenka zadebiutowała na #24 miejscu na liście Billboard Hot 100, #79 miejscu kanadyjskiej listy przebojów i #15 miejscu listy Billboard Digital Songs. Selena Gomez zapytana o to, czy piosenka „Round & Round” jest podobna do reszty piosenek z „A Year Without Rain” odpowiedziała: „Myślę, że tak i nie. To znaczy, „Round & Round” brzmi trochę jak inne piosenki z albumu, ale jednocześnie są na nim piosenki, które są całkowicie innego rodzaju i brzmienia. Nieco łagodniejszego brzmienia, niektóre trochę słodsze, a jeszcze inne bardziej rockowe. Na płycie znajdują się piosenki, które utrzymane są w różnych klimatach.”

„A Year Without Rain” to tytułowy, drugi singiel pochodzący z albumu. Teledysk do tej piosenki, który kręcony był na pustyni, miał swoją premierę 27 sierpnia 2010. W wywiadzie dla MTV Selena wyznała: „Właściwie to jest to jedna z moich ulubionych piosenek z płyty. Słuchając jej ma się od razu dobre samopoczucie, czuje się ten beat… Kocham ją!”.

„Live Like There’s No Tomorrow” to kolejna piosenka zespołu z nadchodzącej płyty. Została wydana jako singiel na potrzeby promocji filmu z udziałem Seleny „Ramona i Beezus”. Znajduje się na oficjalnej ścieżce dźwiękowej do tego filmu.

„When The Sun Goes Down”

  1. „Love You Like A Love Song”
  2. „Bang Bang Bang”
  3. „Who Says”
  4. „We Own The Night”
  5. „Hit The Lights”
  6. „Whiplash”
  7. „When The Sun Goes Down”
  8. „My Dilemma”
  9. „That’s More Like It”
  10. „Outlaw”
  11. „Middle Of Nowhere”
  12. „Dices”

„When The Sun Goes Down” to trzeci album studyjny amerykańskiej grupy muzycznej Selena Gomez & the Scene. Wydawnictwo ukazało się 24 czerwca 2011 roku w Polsce, z kolei w Stanach Zjednoczonych nagrania ukazały się cztery dni później. Nagrania dotarły do #11 miejsca listy OLiS w Polsce. 19 października 2011 roku album uzyskał w Polsce status złotej płyty.

Premierę „When The Sun Goes Down” poprzedził singel „Who Says”. „Who Says” to piosenka wykonywana przez Selenę i amerykański zespół „The Scene”. Priscilla Renea napisała piosenkę wraz Emanuel’em Kiriakou, który wyprodukował właśnie ten utwór. Utwór został wydany w marcu 2011 roku jako główny singiel z trzeciego albumu zespołu „When The Sun Goes Down” (2011). Według Gomez, piosenka miała inspirować ludzi, a szczególnie tych zaangażowanych w cyberprzemoc. „Who Says” otrzymało generalnie pozytywne recenzje od krytyków, którzy docenili jego przesłanie. Piosenka znalazła się w pierwszej trzydziestce w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Nowej Zelandii. „Who Says” otrzymał certyfikat platyny od Recording Industry Association of America. W 2009 roku zespół wydał swój debiutancki album „Kiss & Tell” i szybko uzupełniony został w 2010 o „A Year Without Rain”. Po wydaniu tego ostatniego krążka, artystka powiedziała, że nie była w pośpiechu, aby wydać kolejny album, ale po odsłuchaniu „Who Says”, zdecydowała się wydać singiel. Gomez przesłuchaniu piosenki skomentowała ją: „Za każdym razem śpiewam tę piosenkę jak jest mi źle i czuję się już lepiej!”. Mówiąc o przesłaniu utworu, wokalistka powiedziała, że myślała o nim jako o mobbingu, o cyberprzemocy, ze wszystkimi negatywnościami, która jest w liceum, radzeniu sobie z rzeczami trudnymi. Teledysk został wyreżyserowany przez Chris’a Applebaum, a nakręcony w Los Angeles, Kalifornia, 12–13 lutego 2011 roku. Klip zaczyna się z od Gomez w czarnej sukience na sesji zdjęciowej, gdzie zaczyna śpiewać pierwszą zwrotkę. Następnie zdejmuje kolczyki i czarne buty na obcasie i wychodzi ze studia. Selena zostaje spostrzeżona, gdy śpiewa podczas chodzenia boso po mieście podczas noszenia jej czarnych butów na obcasie w ręku, jadąc w taksówce. Ostatecznie idzie na obrzeża. W końcu wchodzi do publicznej toalety, zdejmuje czarną suknię i usuwa swój make–up. Po tym, gwiazda udaje się na plażę, gdzie jest obserwowana śpiewa z zespołem w otoczeniu fanów. Klip kończy się, gdy tłum biegnie do wody, a fale zmywają słowa „THE END” napisane w piasku. Piosenka nazywana jest hymnem Selenators.

Drugim singlem promującym płytę był singiel „Love You Like a Love Song”. „Love You Like a Love Song” to piosenka stworzona przez Antoninę Armato i Tima Jamesa na trzeci album studyjny amerykańskiego zespołu The Scene i Gomez o tytule: „When the Sun Goes Down”. Wyprodukowana została przez Rock Mafię. Piosenka dotarła do pierwszej pozycji w Rosji, pierwszej dziesiątki w Kanadzie, pierwszej dwudziestki w Norwegii i Belgii. Osiągnęła najwyższe pozycje w pierwszej pięćdziesiątce w wielu innych krajach i jest pierwszym singlem zespołu Selena Gomez & The Scene, który wszedł na łacińską listę Latin Pop Songs. W Stanach Zjednoczonych, RIAA przyznało singlowi status platynowej płyty, a w Australii złotej. Zajął on także #35 pozycję w notowaniu Billboard Hot 100 i przebywał tam aż 38 tygodni. Teledysk towarzyszący piosence przedstawia Selenę, ubraną w różne kreację w kilku miejscach między innymi w klubie karaoke, gdzie zaczyna się akcja teledysku, leżącą na fortepianie czy podczas jazdy samochodem. Wideoklip został wyreżyserowany Geremy’ego Jasper’a i Georgie’go Grevill’a, który wcześniej współpracował z zespołami Goldfrapp iFlorence and the Machine. W wideoklipie wystąpił Amerykanin meksykańskiego pochodzenia – Charan Andreas.

Ostatnim – tzrecim singlem została piosenka „Hit The Lights”. „Hit The Lights” to piosenka stworzona przez Leaha Haywooda, Daniela Jamesa i Tony’ego Nilssona na trzeci album studyjny amerykańskiego zespołu Seleny i the Scene. Wyprodukowany przez Dreamlaba utwór został wydany jako trzeci singel promujący płytę dnia 20 stycznia 2012 roku. Singiel spotkał się z pozytywnym przyjęciem przez krytyków muzycznych, którzy chwalili jego klubową atmosferę. Zadebiutował na Canadian Hot 100 na #93 pozycji. Teledysk do utworu został wydany w dniu 16 listopada 2011 roku. Ukazuje on artystkę i jej przyjaciół bawiących się na polu, potem w nocy i biegających po mieście. Piosenka została wysłana do stacji radiowych w USA 10 kwietnia.

„Stars Dance”


Wersja podstawowa:

  1. „Birthday”
  2. „Slow Down”
  3. „Stars Dance”
  4. „Like A Champion”
  5. „Come & Get It”
  6. „Forget Forever”
  7. „Save The Day”
  8. „B.E.A.T.”
  9. „Write Your Name”
  10. „Undercover”
  11. „Love Will Remember”

Wersja deluxe:

  1. „Nobody Does It Like You”
  2. „Music Feels Better”
  3. „Lover In Me”
  4. „I Like It That Way”

„Stars Dance” to czwarty studyjny album Seleny, tym razem bez zespołu the Scene. Premiera krążka w Polsce i USA odbyła się tego samego dnia 23 lipca 2013 roku, przez wytwórnię Hollywood Records. „Stars Dance” pokryło się złotem w Meksyku i Kanadzie, a w wielu krajach zajmowała wysokie miejsce w rankingach, w tym 28 państwa zadebiutował na #1 pierwszym miejscu. Na polskiej liście OLiS uzyskał #5 pozycję.

Pierwszym singlem promującym płytę jest „Come & Get It”. „Come & Get It” to piosenka nagrana przez artystkę na pierwszy solowy album studyjny – „Stars Dance” (2013). Została ona wydana w dniu 7 kwietnia 2013 przez Hollywood Records jako singiel z wspomnianego albumu. To pierwsze oficjalne wydanie poza jej byłym zespołem, czyli Selena Gomez & The Scene. Piosenka została napisana przez norweski zespół produkcyjny „Stargate”. „Come & Get It” oferuje zmianę stylu z poprzednich wydań wokalistki i posiada elementy electropop’u i muzyki indyjskiej. Po jego wydaniu „Come & Get It” otrzymało generalnie pozytywne przyjęciem ze strony krytyków. Utwór został doceniony. Singiel stał się światowym sukcesem gwiazdy, sprzedając ponad miliony egzemplarzy na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych stał się jej pierwszym hitem w pierwszej dziesiątce na liście Billboard Hot 100. Utwór otrzymał certyfikat za pięciokrotną platynę w USA. Teledysk do „Come & Get It” został wydany w dniu 7 maja 2013 i uzyskał ogólny pozytywny odbiór po jego premierze. Piosenka i jego klip otrzymał kilka nagród i nominacji, w tym podczas MTV Video Music Awards 2013. Towarzyszący teledysk do „Come & Get It” wyreżyserował Anthony Mandler, częsty współpracownik Rihanny i Lany Del Rey. Wideo oferuje powracające tematy z klasycznymi elementami, czyli: powietrze, ziemia, ogień i woda. Selena opublikowała zwiastun filmu wideo w dniu 30 kwietnia, przedstawiający ją samą na dużym polu otoczonym kwiatami, patrzącą tęsknie na tajemniczego człowieka, pogrążającą się w rzece i wykonywującą choreograficzną rutynę taneczną z grupą tancerzy przed ogniem.

Drugim singlem zostało natomiast „Slow Down”. Po raz pierwszy został wydany 3 czerwca 2013 roku przez wytwórnię Hollywood Records jako singel promocyjny. Ostatecznie, Gomez wydała go 13 sierpnia, jako pełnoprawny singel. Twórcami tekstu utworu są Lindy Robbins, Julia Michaels, Niles Hollowell–Dhar, David Kuncio i Freddy Wexler, natomiast jego produkcją zajęli się The Cataracs oraz David Kuncio. „Slow Down” pod względem muzycznym łączy w sobie przede wszystkim muzykę dance–pop i EDM. Utwór otrzymał mieszane recenzje od krytyków muzycznych; niektórzy chwalili jego chwytliwość i produkcję, a inni krytykowali wpływ EDM. Singel uzyskał umiarkowany sukces komercyjny na listach przebojów. Teledysk przedstawia piosenkarkę, która śpiewa podczas jazdy samochodem, na imprezie oraz ulicy w Paryżu. Wideo zostało wyreżyserowane przez Philipa Andelmana. Aby promować piosenkę Gomez zaśpiewała między innymi w Good Morning America, The Tonight Show with Jay Leno, Late Show with David Letterman i Surprise Surprise. Singiel był wykonywany na trasie Stars Dance Tour.

„For You”

  1. „The Heart Wants What It Wants”
  2. „Come & Get It”
  3. „Love You Like A Love Song”
  4. „Tell Me Something I Don’t Know”
  5. „Who Says”
  6. „My Dilemma 2.0”
  7. „Round & Round”
  8. „Forget Forever” (remix)
  9. „Slow Down”
  10. „A Year Without Rain” (remix)
  11. „Naturally” (remix)
  12.  „Mas”
  13. „Bidi Bidi Bom Bom”
  14. „Falling Down”
  15. „Do It”

Album „For You” to składanka wszystkich największych hitów piosenkarki, które powstały z udziałem wytwórni Hollywood Records. Na płycie znajdują się piosenki z poprzednich albumów, a także dwie nowe: „The Heart Wants What It Wants” i „Do It”. Światowa premiera krążka odbyła się 24 listopada 2014. Album zadebiutował na #24 miejscu notowania Billboard 200. W pierwszym tygodniu sprzedaży zostało sprzedanych ponad 17,000 egzemplarzy.

Pierwszym i jedynym singlem promującym płytę jest „The Heart Wants What It Wants”. Utwór podbił listy przebojów, oraz serca fanów z wielu krajów, gdyż piosenka pokryła się licznymi certyfikatami w kilkunastu krajach. Utwór ten to jedyny singiel wokalistki, który w ciągu 24 godzin znalazł się na szczycie trendów na Twitterze i utrzymał się tam przez kolejne 20. Piosenka była również sukcesem komercyjnym, osiągając numer sześć w Billboard Hot 100, a także ze szczyt w Top 40 w szesnastu krajach, w tym w Australii, Belgii, Kanady, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii. Teledysk został nakręcony odcieniach czerni i bieli w Kalifornii. Aktor Shiloh Fernandez pojawia się w teledysku jak miłość Gomez. Brytyjska edycja „International Business Times” nazwała video „emocjonalnym”. Jeden z autorów tekstu bezpośrednie napisał, że film zawiera: „Bolesny, mocny i emocjonalny, otwarcie wizualny ból po stracie miłości”. W swoim pierwszym dniu w radiu o piosence usłyszało ponad 10 mln słuchaczy.

„Revival”


Wersja podstawowa:

  1. „Revival”
  2. „Kill ’Em With Kindness”
  3. „Hands To Myself”
  4. „Same Old Love”
  5. „Sober”
  6. „Good For You” (feat. A$AP Rocky)
  7. „Camouflage”
  8. „Me & the Rhythm”
  9. „Survivors”
  10. „Body Heat”
  11. „Rise”

Wersja deluxe:

  1. „Me & My Girls”
  2. „Nobody”
  3. „Perfect”

Edycja międzynarodowa:

  1. „Outta My Hands” (Loco)
  2. „Cologne”

„Revival” to drugi solowy album studyjny Seleny Gomez i pierwszy, który ukazał się we współpracy z wytwórnią Interscope Records. Krążek w pierwszym tygodniu sprzedał się w nakładzie 117,000 kopii, zajmując tym samym #1 miejsce na liście Billboard 200. Nazwa płyty jak i data wydania została oficjalnie przedstawiona na Instagramie Gomez. Płyta zainspirowana jest pracą wielu artystów, zwłaszcza Christiny Aguilery, a także podróżą Gomez do Meksyku. Album jest odzwierciedleniem wokalistki. Dzięki niemu Gomez przerodziła się z disneyowskiej gwiazdki w prawdziwą gwiazdę muzyki pop. Świetnym dowodem na to jest twierdzenie zawarte w krótkim artykule magazynu „Rolling Stone”, który jak warto przypomnieć ocenił krążek artystki na 4 z 5 możliwych gwiazdek, podobnie jak album zespołu One Direction. Co więcej są to jedyne krążki tego pokolenia z taką oceną.

Pierwszy singiel z płyty – „Good For You” dosięgnął kolosalnego wyniku w sprzedaży. Piosenkę kupiono kilku milionach kopii na całym globie. „Good For You” jako singiel okazało się idealne, mimo że początkowo miało to być „Same Old Love”. Wokalistka twierdzi, że przez właśnie ten utwór chciała wyrazić swoją kobiecość oraz rzeczywiste „odrodzenie” nie tylko muzyczne, ale i to psychiczne, dlatego tego piosenka przyciągnęła tylu słuchaczy i koneserów dobrej muzyki w klimacie R&B. „Good For You” pokryło się licznym odznaczeniami, przez wyróżnia się na arenie muzycznej. Status złotej płyty należy do „Good For You” między innymi w: Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, natomiast platynowego krążka między innymi na terenie: Brazylii (podwójnie), Polski, Australii (podwójnie), Kandy (podwójnie) i Danii. Piosenka zajęła #5 miejsce na liście Billboard Hot 100.

„Same Old Love” jako drugi singiel z płyty „Revival” był także strzałem w dziesiątkę. Piosenka została napisana przez Stargate („Come & Get It”), Benny Blanco („Diamonds”) oraz Charli XCX („Fancy”). Piosenka początkowo została napisana dla Rihanny. Oficjalnie utwór został puszczony w radio 97.1. „Same Old Love” pokryło się wiele razy platyną oraz złotem w kilkunastu krajach oraz znalazło się również w czołówkach największych stacji radiowych oraz notowań internetowych. Piosenka znalazła się między innymi na szczycie notowania Pop Radio, oraz kilka razy w Top 10 na Spotify. W tle utworu można usłyszeć Charli XCX. Teledysk do utworu nagrany został w teatrze Palace w Los Angeles, podczas Revival Event. Piosenka zajęła #5 miejsce na liście Billboard Hot 100.

Nie jest dla Was tajemnicą, że „Hands To Myself” jest świetną promocją dla „Revival”. Trzeci singiel z drugiego solowego albumu Seleny znacząco się wyróżnia od pozostałych singli ze względu na chociażby klip do utworu, który jest bardzo odważnym krokiem, jakiego nie spodziewali się fani, gdyż w teledysku artystka reklamuje nie tylko Beats, czy bieliznę Calvina Kleina, ale i sama pokazuje wiele ciała. Piosenka zajęła #7 miejsce na liście Billboard Hot 100.

Czwarty singiel z krążka „Revival” to „Kill ’Em With Kindness”. „Kill ’Em With Kindness” to ostatni singiel z albumu „Revival”. Selena Gomez zaprezentowała teledysk do niego w czerwcu 2016 roku. Wtedy też stawiła czoła krytykom, których przybyło jej w ostatnich latach. Wokalistka była komentowana za to, że przybrała na wadze i do dzisiaj dziennikarze nie pozwolą jej zapomnieć o związku z Justinem Bieberem. Fanki wokalisty nigdy nie darzyły sympatią jego dziewczyny. Artystka postanowiła zemścić się na wszystkich, którzy byli dla niej życzliwi. Robi to w wyjątkowy sposób – chce „zabić ich uprzejmością”. Ten sam efekt może mieć także jej wygląd i pewność siebie, którym emanuje w „Kill ’Em With Kindness”. Niesamowity przekaz singla zachwycił fanów, którzy obejrzeli łącznie klip do singla aż ponad 400 mln razy. Teledysk dzięki temu zdobył swój czwarty certyfikat VEVO. Piosenka zdobyła między innymi status platynowej płyty w USA.