Selena Gomez wnosi pozew przeciwko twórcom gry mobilnej za wykorzystywanie jej własnego wizerunku

Selena Gomez wnosi pozew przeciwko twórcom gry mobilnej za wykorzystywanie jej własnego wizerunku

Selena Gomez pozwała twórców gry mobilnej za wykorzystywanie i zarabianie na jej wizerunku bez uzyskania jakiejkolwiek zgody. Internet obiegła informacja, że Gomez oraz team złożyli pozew w wysokości 10 milionów dolarów przeciwko twórcom gry „Clothes Forever – Styling Game”.

W aplikacji można przeglądać i kupować stylizacje dla postaci, które przypominają gwiazdy takie jak Kendall Jenner, Rihana, Gigi Hadid czy Selena Gomez. Wszystko to oczywiście zmusza gracza do kupowania specjalnych diamentów. Wizerunek gwiazdy wykorzystany do gry został odwzorowany z sesji zdjęciowej dla magazynu Flare z 2015 roku [sprawdź zdjęcia].



Selena Gomez złożyła pozew w wysokości 10 milionów dolarów przeciwko twórcom gry mobilnej, twierdząc, że wykorzystuje ona jej podobieństwo i innych celebrytów.

„Clothes Forever – Styling Game” jest dostępna do pobrania w Apple App Store. Pozwala użytkownikom kupować „diamenty” w cenach od 0,99 USD do 99,99 USD oraz odbywać wirtualne zakupy z celebrytami.

„Interakcja z najpiękniejszymi modelkami i celebrytami; takimi jak Kardashian, Gigi, Beyonce, Taylor i innymi przychodzącymi i proszącymi cię o porady w sprawie mody” – stwierdza materiał promocyjny.

Gomez twierdzi, że jedna z postaci jest w oczywisty sposób oparta na niej i że nigdy nie zgodziła się ona na wykorzystanie jej podobieństwa w żadnej grze mobilnej.

„Oskarżeni nigdy nie prosili, nie konsultowali się ani nie informowali Gomez o korzystaniu z żadnego z jej praw do reklamy w związku z grą”, informuje pozew. „Nawet gdyby to zrobili, Gomez nie zgodziłaby się również na takie wykorzystanie w grze, która najwyraźniej opiera się na niesmacznej praktyce zachęcania użytkowników do robienia zakupów w wysokości nawet 99,99 dolarów w celu sfinansowania wyobrażonych wydatków w grze i odblokowania funkcji.”

Gomez pozywa Guangzhou Feidong Software Technology Co., chińskiego sprzedawcę gry, a także brytyjską firmę MutantBox Interactive Limited, która posiada prawa autorskie do gry.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.